دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

آخرین مطالب
آخرین نظرات

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است


فتوای ابی حنیفه به وجوب نماز با آلت عریان!!!


همانطور که در مطالب گذشته بیان کردیم ابو حنیفه (امام اعظم اهل سنت عمری) به خاطر عقائد و فتاوایش مورد طعن و لعن بسیاری از هم‌مسلکانش قرار گرفته است، در این مطلب یکی از فتاوای خاص ابو حنیفه را به طرفدارانش هدیه می‌کنیم.


ابن حزم اندلسی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:


قَالَ [أبو حنيفة]: فَلَوْ زَحَمَ الْمَأْمُومُ حَتَّى وَقَعَ إزَارُهُ وَبَدَا فَرْجُهُ كُلُّهُ فَبَقِیَ وَاقِفًا كملمَا هُوَ حَتَّى تَمَّتْ صَلَاةُ الْإِمَامِ -: فَصَلَاةُ ذَلِکَ الْمَأْمُومِ تَامَّةٌ، فَلَوْ رَکَعَ بِرُکُوعِ الْإِمَامِ أَوْ سَجَدَ بِسُجُودِهِ: بَطَلَتْ صَلَاتُهُ .


ابو حنیفه گفت: اگر نماز شلوغ شود، به حدی که [نمازگزار] شلوارش بیفتد و تمام آلتش نمایان شود، همانگونه بایستد تا نماز امام تمام شود، نماز ماموم تمام است، اما اگر با رکوع امام رکوع کند، یا با سجده‌اش سجده کند، نمازش باطل می‌شود.


ابن حزم پس از نقل این فتوای ابو حنیفه می‌نویسد:


قَالَ عَلِیٌّ: فَهَلْ لِهَذِهِ الْأَقْوَالِ دَوَاءٌ أَوْ مُعَارَضَةٌ إلَّا حَمْدُ اللَّهِ تَعَالَى عَلَى السَّلَامَةِ مِنْهَا؟


آیا دارو و شفایی برای این خزعبلات هست، جز این که خدا را سپاس بگوئیم، به خاطر حفظ و سلامت خود از این اقوال!؟


المحلی، تالیف ابن حزم اندلسی، جلد ۳، صفحه ۲۲۴، چاپ ادارة الطباعة المنیریة



ما هم خداوند متعال را به خاطر برائت از چنین اشخاص و اقوالی حمد و سپاس می‌گوییم.

  • ۰ نظر
  • ۳۰ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۲۸
  • خادم المهدی


عاشورا روز شادی صوفیه و اهل سقیفه


عبد القادر گیلانی (قطب اعظم و سرسلسله فرقه صوفیه قادریه) در باره عزاداری در روز عاشورا باور بنی امیه را ابراز کرده است؛ عبد القادر گیلانی در صدد پاسخ به اشکال شیعیان بر اهل سنت عمری در باره روزه روز عاشورا و سرور این روز می‌نویسد:


فصل : وقد طعن قوم على من صام هذا اليوم العظيم وما ورد فيه من التعظيم وزعموا أنه لا يجوز صيامه لأجل قتل الحسين بن علي رضي الله عنهما فيه ، وقالوا : ينبغي أن تكون المصيبة فيه عامة لجميع الناس لفقده فيه ، وأنتم تتخذونه يوم فرح وسرور ، وتأمرون فيه بالتوسعة على العيال والنفقة الكثيرة والصدقة على الفقراء والضعفاء والمساكين ، وليس هذا من حق الحسين رضي الله عنه على جماعة المسلمين . وهذا القائل خاطئ ومذهبه قبيح فاسد ، لأن الله تعالى اختار لسبط نبيه صلى الله عليه وسلم الشهادة في أشرف الأيام وأعظمها وأجلها وأوقعها [ أرفعها ] عنده ، ليزيده بذلك رفعة في درجاته وكراماته مضافة إلى كرامته ، وبلغه منازل الخلفاء الراشدين الشهداء بالشهادة ، ولو جاز أن نتخذ يوم موته [ يوم ] مصيبة لكان يوم الاثنين أولى بذلك إذ قبض الله تعالى نبيه [ محمدا ] صلى الله عليه وسلم فيه ، وكذلك أبو بكر الصديق [...] قبض فيه ، وهو ما روى هشام ابن عروة عن عائشة [...] قالت : قال أبو بكر [...] : أي يوم توفي النبي صلى الله عليه وسلم فيه ؟ قلت : يوم الاثنين ، قال : إني أرجو أن أموت فيه : فمات [...] فيه ، وفقد رسول الله صلى الله عليه وسلم وفقد أبي بكر [...] أعظم من فقد غيرهما ، وقد اتفق الناس على شرف يوم الاثنين ، وفضيلة صومه وأنه تعرض أعمال العباد فيه ، وفي يوم الخميس ترفع الأعمال [ أعمال العباد ] . [ و ] كذلك يوم عاشوراء لا يتخذ يوم مصيبة ، ولأن يوم عاشوراء إن اتخذ يوم مصيبة ليس بأولى من أن يتخذ يوم فرح وسرور.


«قومی (شیعیان) به روزه گرفتن و بزرگداشت روز عاشورا ایراد گرفته‌اند و گمان کرده‌اند به خاطر قتل امام حسین رضی الله عنه در این روز، روزه گرفتن جایز نیست و گفته‌اند به خاطر شهادت ایشان باید در این روز هر ساله عزاداری کرد و طعنه می‌زنند که شما این روز را روز فرح و شادی قرار می‌دهید و مردم را به برپایی مجالس سرور و پوشیدن لباس نو و خوردن غذاهایی که متناسب عید است دعوت می‌کنید؟ کسی که قائل به این حرف باشد خطا کار است و مذهبش قبیح است زیرا خداوند خواسته است به خاطر قرار دادن شهادت سبط نبی صلوات الله علیه [و آله] و سلم در این روز مبارک بر مقام ایشان بیفزاید و او را به مقام خلفای راشدین شهید برساند!! و اگر قرار بود که روز موت او را روز مصیبت بدانیم همانا روز دوشنبه اولی به این امر بود چه اینکه در این روز خداوند متعال پیامبرش و همچنین ابو بکر را قبض روح نمود و فقدان رسول خدا «صلی الله علیه و آله» و فقدان ابو بکر (؟؟!!!) بزرگ‌تر از فقدان دیگران است در حالی که مردم اتفاق دارند بر شرافت روز دوشنبه چه اینکه روزه در آن مستحب است و اعمال عباد در این روز عرضه می‌شود و همچنین روز عاشورا که به عنوان روز مصیبیت اخذ نمی‌شود و اگر اینگونه باشد اولی از این نیست که روز فرح و سرور باشد چه اینکه عاشق به معشوق خود رسیده است.»


الغنیة لطالبی طريق الحق عز و جل، تالیف عبد القادر الجیلانی، جلد ۲، صفحه ۹۳-۹۴، چاپ دار الکتب العلمیة



این در حالی است که خودش از امام صادق علیه السلام روایت کرده است:


وأخبرنا أبو نصر عن والده بأسناده عن أبي أسامة عن جعفر بن محمد قال: هبط على قبر الحسين بن علي رضى الله عنهما يوم أصيب سبعون ألف ملك يبكون على عليه إلى يوم القيامة.


جعفر بن محمد (امام صادق علیه السلام) فرمود: روز اصیب (عاشورا) هفتاد هزار فرشته بر قبر حسین بن علی (علیهما السلام) هبوط کردند که تا روز قیامت بر قبر ایشان خواهند گریست.


الغنیة لطالبی طريق الحق عز و جل، تالیف عبد القادر الجیلانی، جلد ۲، صفحه ۹۳، چاپ دار الکتب العلمیة



اما داشتن ولایت ابلیس باعث شده او دشمن اهل بیت علیهم السلام شده و در مسیر وارونه صراط حق یعنی مسیر ابلیس قدم بردارد.


چه زیبا در زیارت عاشورا می خوانیم که:


وَ هذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيادٍ وَ آلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ.


و اين روز روزى است که شادمان شدند به اين روز دودمان زياد و دودمان مروان بخاطر کشتنشان حضرت حسين صلوات اللّه عليه را ...

  • ۰ نظر
  • ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۰۱:۰۸
  • خادم المهدی


جوشیدن خون از زیر سنگ‌های بیت المقدس پس از شهادت امام حسین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)


طبرانی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:


۲۸۵۶- حدثنا علي بن عبد العزيز ثنا إبراهيم بن عبد الله الهروي أنا هشيم ثنا أبو معشر عن محمد بن عبد الله بن سعيد بن العاص: عن الزهري قال: قال لي عبد الملك بن مروان: أي واحد أنت إن أخبرتني أي علامة كانت يوم قتل الحسين بن علي ؟ قال : قلت : لم ترفع حصاة ببيت المقدس إلا وجد تحتها دم عبيط فقال عبد الملك : إني وإياك في هذا الحديث لقرينان .


عبد الملک بن مروان (که چهار سال پس از واقعه عاشورا خلافت را غصب کرده بود) از زهری پرسید: در لحظه قتل حسین بن علی (علیهما السلام) چه نشانه‌هایی ظاهر شدند؟ زهری پاسخ داد: در آن روز هیچ سنگی از بیت المقدس بلند نمی‌کردند، مگر آن که از زیر آن خون تازه بیرون می‌جوشید. عبد الملک به زهری گفت: من و تو در این حدیث و گفتار قرین و مثل هم هستیم.


المعجم الکبیر، تالیف طبرانی، جلد ۳، صفحه ۱۲۷، حدیث ۲۸۵۶، چاپ مکتبة ابن تیمیة



نور الدین هیثمی از علمای بزرگ اهل سنت عمری بعد از نقل این روایت می‌نویسد:


رواه الطّبرانيّ، ورجاله ثقات.


این حدیث را طبرانی روایت کرده و راویان روایت ثقه و مورد اطمینان هستند.


مجمع الزوائد و منبع الفوائد، تالیف نور الدین هیثمی، جلد ۹، صفحه ۱۹۶، چاپ المکتبة القدسی



از نکات قابل توجه روایت این است که زهری و عبد الملک بن مروان هر دو از مبغضین اهل بیت علیهم السلام بودند و این اعتراف صریح از این دو شکی در وقوع این اتفاق نمی‌گذارد.


  • ۰ نظر
  • ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۰۳:۱۶
  • خادم المهدی


جایگاه دوستداران امام حسین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل سنت عمری)


موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:


٤٣- و به، عن محيي السنّة هذا، أخبرنا الشّريف المفضل بن محمّد الجعفري -بأصبهان- في سكة الخوز، أخبرنا الحافظ أبو بكر أحمد بن موسى بن مردويه، أخبرنا عبد الباقي بن قانع، أخبرنا محمّد بن زكريا بن دينار، أخبرنا عمير بن عمران، أخبرنا سليمان بن عمرو النخعي، عن ربعي ابن خراش، عن حذيفة قال: رأيت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله آخذ بيد الحسين بن عليّ، فقال: «أيّها النّاس! جدّ الحسين أكرم على اللّه من جدّ يوسف بن يعقوب، و أنّ الحسين في الجنّة، و أباه في الجنّة، و أمه في الجنة، و أخاه في الجنّة، و محبّهم في الجنّة، و محبّ محبّهم في الجنّة» .


حدیفه گفت: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دست حسین بن علی (علیهما السلام) را گرفت و فرمودند: ای مردم، به خدا سوگند که جد حسین (علیه السلام) نزد خداوند گرامی‌تر از جد یوسف فرزند یعقوب (علیهما السلام) است، این حسین جدش در بهشت است  و مادرش در بهشت است و پدرش در بهشت است و برادرش در بهشت است و دوستدارانش در بهشتند و دوستداران دوستدارانش در بهشتند.


مقتل الحسین، تالیف موفق بن احمد خوارزمی، جلد ۱، صفحه ۱۰۹، حدیث ۴۳، چاپ دار انوار الهدی


  • ۰ نظر
  • ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۰۲:۱۳
  • خادم المهدی


امام حسین علیه السلام در کلام گاندی


مهاتما گاندی رهبر فقید آزادی‌طلبان هند در مورد امام حسین علیه السلام می‌گوید:


I learned from Hussain how to be wronged and be a winner, I learnt from Hussain how to attain victory while being oppressed.


من از حسین آموختم چگونه می‌توان مظلوم بود و پیروز شد. من از حسین آموختم که چگونه می‌توان تحت ستم بود و به پیروزی رسید.


The Golden Words Of Gandhi, By Brister Sharma, Page 114


  • ۰ نظر
  • ۱۷ شهریور ۹۸ ، ۰۱:۲۰
  • خادم المهدی