دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

آخرین مطالب
آخرین نظرات

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است


اتفاق نظر اهل تاریخ بر اولین مسلمان بودن امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل سنت عمری)


حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:


وَلَا أَعْلَمُ خِلَافًا بَيْنَ أَصْحَابِ التَّوَارِيخِ أَنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَوَّلُهُمْ إِسْلَامًا.


من هیچ اختلافی نزد اهل تاریخ بر این که علی بن ابی طالب (علیهما السلام) اولین مسلمان بوده نمی‌بینم.


معرفة علوم الحدیث و کمیة اجناسه، تالیف حاکم نیشابوری، صفحه ۱۵۹، چاپ دار ابن الحزم


  • ۰ نظر
  • ۲۸ خرداد ۹۸ ، ۰۳:۱۹
  • خادم المهدی



آرزوی باطل وهابیت در تخریب حرم پیامبر صلی الله علیه و آله


مقبل بن هادی الوادعی قبح الله وجهه از مفتی‌های وهابی معاصر می‌نویسید:


نحن نقول وتلكم قبة الهادي بجوارنا: نتمنى نتمنى أن قد رأينا المساحي في ظهرها إلى أن تصل إلى الأرض، لكن نرى أن ليس لدينا قدرة، فنحن إن شاء الله نؤجل هذا لغد أو بعد غد، وهكذا بعض المنكرات.


این قول و نظر ما در مورد این گنبدی است که در جوار ماست (قبة الخضرای حرم نبوی) و همچنین آرزو و تمنا ما این است که کاش روزی را ببینیم که کلنگ‌ها و پتک‌ها  بر سر این گنبد می‌خورد و آن را به زمین آورده و تخریب می‌کند.


تحفة المجیب علی اسئلة الحاضر و الغریب، تالیف مقبل بن هادی الوادعی، صفحه ۴۰۶، چاپ انتشارات دار الآثار صنعاء



البته به فضل الهی چند سالیست که این ملعون به درک واصل شده و این آرزو را با خود به گور برده است.


نکته جالب در مورد این ملعون تغییر مذهب وی از زیدیه به وهابیت است؛ مذهب زیدیه به علت فقه سنی‌زده و پیروی از مخالفین و دشمنان اهل بیت علیهم السلام مانند ابی حنیفه و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام خصوصا امام صادق و امام باقر علیهما السلام و خلق و خوی تکفیری و جهادی افراطی به بستر مناسبی برای وهابیت تبدیل شده و افراد و قبایلی زیادی از این مذهب به وهابیت پیوسته‌اند یا بعضی با حفظ مذهب سلفی شده‌اند. در این موضوع در مطالب آینده بیشتر خواهیم پرداخت.

  • ۰ نظر
  • ۲۶ خرداد ۹۸ ، ۰۳:۰۲
  • خادم المهدی


اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر المومنین علیه السلام


عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل سنت عمری نیز آن را تایید می‌کند؛ اما اکثر از اهل سنت عمری عناد ورزیده و آن را منکر می‌شوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و می‌نویسد:


واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها تطابق الحق بل هی الحق بعینها بل الحق امر ینعکس من تلک الأفاعیل کالضوء من الشمس والیه أشار رسول الله صلى الله علیه وسلم حیث دعا الله تعالى لعلی اللهم ادر الحق معه حیث دار ولم یقل ادره حیث دار الحق.


زمانی که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است. من نی‌گویم اعمال انسان در این حالت مطابق حق است بلکه می‌گویم عین حق است. بلکه حق امر است که از آن افعال منعکس می‌گردد. مانند ساطع شدن نور از خورشید و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن گاه که به درگاه خداوند برای علی (علیه السلام) دعا کرد و فرمود: «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به این مطلب اشاره کرد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) نفرمود «هرجا که حق بود علی را در آن جا قرار ده».


التفهیمات الالهیة، تالیف ولی الله دهلوی، جلد ۲، صفحه ۲۲، چاپ المجلس العلمی



این کلام دهلوی صراحت در اقرار وی به عصمت امیر المومنین علیه السلام دارد چرا که وی پس از توضیح، جزما کلام رسول الله صلی الله علیه و آله در حق امیر المومنین علیه السلام را نقل کرده و آن را بر تعریف و توضیح خود از عصمت تطبیق می‌دهد.

  • ۰ نظر
  • ۲۰ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۴۴
  • خادم المهدی


اعتراف ابن جوزی به احتیاج تمام خلق به علم امیر المومنین علیه السلام


ابن جوزی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:


وَکَانَ الْخَلْقُ یَحْتَاجُونَ إِلَى عِلْمِ عَلِیٍّ حَتَّى قَالَ عُمَرُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ آهٍ مِنْ مُعْضِلَةٍ لَیْسَ لَهَا أَبُو حَسَنٍ. فَلَمَّا وَلِیَ لَمْ یَتَغَیَّرْ عَنِ الزُّهْدِ فِی الدُّنْیَا وَکَانَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ یَقُولُ: إِنَّ عَلِیًّا مَا زَانَتْهُ الْخِلافَةُ وَلَکِنْ هُوَ زانها.


مردم محتاج علم علی بن ابی طالب (علیهما السلام) بودند تا جایی که عمر گفت: آه از مشکلی که علی بن ابی طالب (علیهما السلام) در آن نباشد. هنگامی که علی بن ابی طالب (علیهما السلام) به خلافت رسید از نظر زهد در دنیا تفاوتی نکرد و احمد بن حنبل می‌گفت: خلافت علی بن ابی طالب (علیهما السلام) را زینت نداد بلکه این علی بود که خلافت را آراست.


التبصرة، تالیف ابن جوزی، جلد ۱، صفحه ۴۴۹، چاپ دار الکتب العلمیة



البته جای تعجب است که هم ابن جوزی و احمد بن حنبل با وجود این اعتراف صریح به برتری امیر المومنین علیه السلام مبغض آن حضرت بودند؛ چنانچه همین ابن جوزی بسیاری از احادیث در فضیلت اهل بیت علیهم السلام را که تمامی علمای اهل سنت عمری صحیح و حتی متواتر دانسته‌اند و هیچکس حتی سلفیون جرئت انکار آن‌ها را نداشته‌اند را تنها به جرم فضیلت اهل بیت علیهم السلام بودن جعلی دانسته یا احمد بن حنبل که اوج نفاق خود را آشکار کرد علنا در بین شاگردانش منکر خلافت امیر المومنین علیه السلام شد. (در مطالب آینده به آن پرداخته خواهد شد.)

  • ۰ نظر
  • ۲۰ خرداد ۹۸ ، ۰۳:۲۳
  • خادم المهدی


خارج کردن باد معده بر روی منبر توسط معاویه ملعون !!! (به اعتراف اهل سنت عمری)


زمخشری عالم بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:


۳۷- أفلتت من معاوية ريح على المنبر فقال: يا أيها الناس، إن الله خلق أبدانا، وجعل فيها أرواحا فما تمالك الناس أن تخرج منهم. فقام صعصعة بن صوحان فقال: أما بعد فإنّ خروج الأرواح في المتوضئات سنة، وعلى المنابر بدعة.


روزی بر روی منبر از معاویه بادی خارج شد و پس از آن گفت: ای مردم خدا بدن‌ها را خلق کرد و در آن بادهایی هم قرار داد، و مردم هم اختیار این بادها را ندارند!!! ناگهان صعصعة بن صوحان بلند شد و گفت: آری ولی جای این کار در مستراح است نه روی منبر، چون اینکار بدعت توست!!!


ربیع الابرار و نصوص الاخبار، تالیف زمخشری، جلد ۵، صفحه ۱۱۶-۱۱۷، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات



متاسفانه عمل نکردن به دستور خدا در غدیر و وصیت حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله بر طبق دستور خداوند و دوری از مکتب اهل بیت علیهم السلام و کنار گذاشتن آنان از حق خود توسط امت خائن باعث شد تا جای معادن علم و قرآن‌های ناطق، چنین افراد پستی خلافت را غصب کنند که پیامبر صلی الله علیه و آله در رویای صادقه خود، آنان را به شکل میمون‌هایی دیدند که از منبر آن حضرت بالا می‌رفتند!!!

  • ۰ نظر
  • ۱۷ خرداد ۹۸ ، ۰۲:۱۸
  • خادم المهدی