دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است


پرسش از محبت اهل بیت علیهم السلام در قیامت (به روایت اهل سنت عمری)


طبرانی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:


٩٤٠٦- حَدَّثَنَا الْهَيْثَمُ بْنُ خَلَفٍ الدُّورِيُّ، نَا أَحْمَدُ بْنُ يَزِيدَ بْنِ سُلَيْمَانَ، - مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ - نَا حُسَيْنُ بْنُ الْحَسَنِ الْأَشْقَرُ، نَا هُشَيْمٌ، عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الرُّمَّانِيِّ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «لَا تَزُولُقَدَمَا الْعَبْدِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ: عَنْ عُمُرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ، وَعَنْ جَسَدِهِ فِيمَا أَبْلَاهُ، وَعَنْ مَالِهِ فِيمَا أَنْفَقَهُ وَمِنْ أَيْنَ كَسَبَهُ، وَعَنْ حُبِّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ».


پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: در روز قیامت بنده گام از گام بر نمی‌دارد مگر آنکه چهار پرسش را پاسخ گوید: زندگیش را در چه راهی گذرانده، پیکرش را در چه موردی از بین برده، داراییش را از چه راهی به دست آورده و در چه راهی خرج کرده است و از محبت ما اهل بيت (علیهم السلام) هم از او پرسش می‌شود.


المعجم الاوسط، تألیف طبرانی، جلد ۹، صفحه ۱۵۵-۱۵۶، حدیث ۹۴۰۶، چاپ دار الحرمین


  • خادم المهدی


نظر مالک بن انس در مورد ابو حنیفه: شهری که نام ابو حنیفه در آن برده شود شایسته سکونت نیست


خطیب بغدادی عالم بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:


أَخْبَرَنَا ابن رزق، أخبرنا محمد بن عبد الله بن إبراهيم، حَدَّثَنَا جعفر بن مُحَمَّد بن الحسن الْقَاضِي، حدّثنا إبراهيم بن عبد الرحيم، حدّثنا أبو معمر، حَدَّثَنَا الوليد بن مسلم قال: قال لي مالك بن أنس: أيتكلم برأي أبي حنيفة عندكم؟ قلت: نعم! قال: ما ينبغي لبلدكم أن تسكن.


ولید بن مسلم می‌گوید مالک بن انس (از ائمه اهل سنت عمری و امام مالکی‌ها) به من گفت: آیا در شهر شما نام ابو حنیفه برده می‌شود؟! گفتم بله. گفت: شهری که نام ابو حنیفه در آن برده می‌‌شود، شایسته سکونت نیست.


محقق کتاب بشار عواد معروف در مورد این روایت می‌نویسد:


اسناده صحیح، رجاله ثقات .


اسناد روایت صحیح و راویان آن ثقه هستند.


تاریخ مدینة السلام، تألیف خطیب بغدادی، جلد ۱۲، صفحه ۵۵۱، چاپ دار الغرب الاسلامی


  • خادم المهدی


نقش ابو بکر در جنگ‌ها (به اعتراف اهل سنت عمری)


ابن ابی الحدید از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:


لم یرم بسهم قط و سلّ سیفا و لا اراق دما.


ابو بکر در جنگ‌ها و جهاد هیچ نقشی نداشت، حتی یک بار هم دست به شمشیر نبرده است و یک تیر به طرف دشمن نینداخته و قطره‌ای از خون کفار را به زمین نریخته است.


شرح نهج البلاغة، تألیف ابن ابی الحدید، جلد ۱۳، صفحه ۲۸۱، چاپ دار الکتب العلمیة


  • خادم المهدی


اعتراف احمد بن محمد الشامی (از مورخین و نویسندگان معاصر اهل سنت عمری یمن) به اجماع کتب اصلی اهل سنت عمری بر نزول آیه‌ی تطهیر تنها در شأن اهل کساء


احمد بن محمد الشامی از مورخین و نویسندگان معاصر اهل سنت عمری یمن می‌نویسد:


و قد اجمعت امهات کتب السنة و جمیع کت الشیعة علی ان المراد باهل البیت فی آیة " التطهیر " النبی (ص)، و علی، و فاطمة و الحسن و الحسین علیهم السلام لانهم الذین فسر بهم رسول الله المراد باهل البیت فی الآیة، و کل قول یخالف قول رسول الله من بعید او قریب مضروب به عرض الحائط، و تفسیر الرسول اولی من کل تفسیر اذ لا احد اعرف منه بمراد ربه.


و کتب اصلی اهل سنت و تمام کتب شیعه بر این اجماع دارند که مراد از اهل بیت در آیه‌ی تطهیر، پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) هستند زیرا تنها آنان هستند که پیامبر آیه را به آنان تفسیر کرد و هر قولی که از دور و نزدیک با قول رسول خدا مخالفت کند باید بر پهنی دیوار زد و تفسیر رسول خدا از هر تفسیری بالاتر است چرا که کسی بیشتر از او آگاه به قصد پروردگارش نیست.


جنایة الاکوع، تألیف احمد بن محمد الشامی، صفحه ۱۲۵، چاپ دار النفائس


  • خادم المهدی


مخالفت اهل سنت عمری با اجماع اهل بیت علیهم السلام


ابو اسحاق فیروز آبادی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌گوید: اگر اهل بیت بر چیزی اجماع کنند، حجت نیست اما روافض (شیعیان) می‌گویند حجت است !


بعضی از اهل سنت عمری به دروغ ادعای حب اهل بیت می‌کنند غافل از آن که حب وقتی واقعی خواهد بود که در عمل هم نشان داده شود و نه این که در حد ادعا باقی بماند چنانچه در بسیاری از مواقع ذات اصلی خود که مخالفت و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام است را نشان می‌دهند. یکی از نمونه‌هایی که میزان و کیفیت مخالفت و دشمنی اینان را نسبت به اهل بیت نشان می‌دهد، کلام ابو اسحاق فیروز آبادی است. او می‌نویسد:


اتِّفَاق أهل بَیت رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم لَیْسَ بِحجَّة. وَقَالَت الرافضة هُوَ حجَّة.


اتفاق اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) حجت نیست. و رافضه (شیعیان) گفته‌اند که حجت است.


التبصرة فی اصول الفقه، تالیف ابو اسحاق فیروز آبادی، صفحه ۳۶۸، چاپ دار الفکر



این در حالی است که طبق روایتی که خود اهل سنت عمری روایت کرده‌اند مخالف اهل بیت علیهم السلام از حزب ابلیس است!!!


ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:


وَفِي رِوَايَة صححها الْحَاكِم على شَرط الشَّيْخَيْنِ النُّجُوم أَمَان لأهل الأَرْض من الْغَرق وَأهل بَيْتِي أَمَان لأمتي من الِاخْتِلَاف فَإِذا خالفتها قَبيلَة من الْعَرَب اخْتلفُوا فصاروا حزب إِبْلِيس.


در روایتی که حاکم نیشابوری آن را بنا بر شرایط دو شیخ (بخاری و مسلم) صحیح می‌داند آمده است که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ستارگان موجب امان زمینیان از غرق شدن هستند و اهل بیت من موجب امان امتم از تفرقه می‌باشند؛ پس هر گاه گروهی با ایشان مخالفت کند آن گروه در شمار حزب ابلیس قرار می‌گیرد.


الصواعق المحرقة، تألیف ابن حجر مکی، جلد ۲، صفحه ۴۴۵، چاپ موسسه الرسالة



جایگاه ابو اسحاق فیروز آبادی نزد اهل سنت عمری


ذهبی در مورد ابو اسحاق فیروز آبادی می‌گوید:


أَبُو إِسْحَاقَ الشِّیْرَازِیُّ إِبْرَاهِیْمُ بنُ عَلِیِّ بنِ یُوْسُفَ : الشَّیْخُ، الإِمَامُ، القُدْوَةُ، المُجْتَهِدُ، شَیْخُ الإِسْلاَمِ ...


سیر اعلام النبلاء، تالیف ذهبی، جلد ۱۸، صفحه ۴۵۲، چاپ موسسة الرسالة


  • خادم المهدی