دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۷، ۱۹:۰۰ - Siamak Bagheri
    :)

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است


حدیث سد الابواب (به روایت اهل سنت عمری)


احمد بن حنبل، نسائى و حاكم نيشابورى از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده‌اند:


حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا محمد بن جَعْفَرٍ ثنا عَوْفٌ عن مَيْمُونٍ أبي عبد اللَّهِ عن زَيْدِ بن أَرْقَمَ قال: كان لِنَفَرٍ من أَصْحَابِ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم أَبْوَابٌ شَارِعَةٌ في الْمَسْجِدِ قال: فقال: يَوْماً سُدُّوا هَذِه الأَبْوَابَ الا بَابَ عَلِىٍّ قال فَتَكَلَّمَ في ذلك الناس قال فَقَامَ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَحَمِدَ اللَّهَ تَعَالَى وَأَثْنَى عليه ثُمَّ قال أَمَّا بَعْدُ فإني أَمَرْتُ بِسَدِّ هَذِه الأَبْوَابَ الا بَابَ عَلِىٍّ وقال فيه قَائِلُكُمْ وإني والله ما سَدَدْتُ شَيْئاً وَلاَ فَتَحْتُهُ ولكني أُمِرْتُ بشيء فَاتَّبَعْتُهُ.


زید بن ارقم گفته است: براى برخی از اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درهایی بود که به داخل مسجد باز می‌شد. روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دستور داد که تمام این درها؛ به جز در خانه علی (علیه السلام) بسته شود. برخى از اصحاب اعتراض کردند، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه‌ای خواندند و پس از ستایش خدای تعالی فرمودند: من دستور دادم که همه این درها به جز در خانه علی (علیه السلام) بسته شود، برخى از شما اعتراض کردید، به خدا قسم! من در خانه کسی را نبسته و يا باز نگذاشته‌ام؛ بلکه به من [از جانب خداوند] چنین دستوری داده شده و اطاعت کرده‌ام.


حسن حمید السید محقق کتاب «فضائل  امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام» تصریح می‌کند که حدیث صحیح است.


فضائل امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، تألیف احمد بن حنبل، صفحه ۱۵۲، حدیث ۱۰۹



الدانی بن منیر آل زهوی محقق کتاب «خصائص امیر المومنین علی بن ابی طالب رضی الله عنه» تصریح می‌کند که حدیث صحیح است.


خصائص امیر المومنین علی بن ابی طالب رضی الله عنه، تألیف نسائی، صفحه ۷۲-۷۳، حدیث ۳۸



السنن الکبری، تألیف نسائی جلد ۸، صفحه ۴۹۲



حاکم نیشابوری پس از نقل حدیث می‌نویسد:


هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه.


اسناد حدیث صحیح است ولی آن دو نفر (بخاری و مسلم) آن را روایت نکرده‌اند.


ذهبی از علما و رجال شناسان بزرگ اهل سنت عمری نیز حدیث را صحیح می‌داند.


المستدرک علی الصحیحین، تألیف حاکم نیشابوری، جلد ۳، صفحه ۱۳۵، حدیث ۴۶۳۱



ابن حجر عسقلانی از علمای بزرگ اهل سنت عمری بعد از نقل اين روايت می‌نویسد:


أخرجه أحمد والنسائي والحاكم ورجاله ثقات.


احمد بن حنبل، نسائی و حاکم نیشابوری این روایت را نقل کرده‌اند و راویان آن‌ها مورد اعتماد و ثقه هستند.


فتح الباری شرح صحیح البخاری، تألیف ابن حجر عسقلانی، جلد ۷، صفحه ۱۴-۱۵






  • ۰ نظر
  • ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۵
  • خادم المهدی


اعتراف تلخ غزالی عالم بزرگ اهل سنت عمری و ناصبی به غصب خلافت توسط عمر بن خطاب


غزالی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در باره تبریک و تهنیت عمر بن صحاک و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نويسد:


واجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم عيد يزحم باتفاق الجميع وهو يقول: « من كنت مولاه فعلي مولاه » فقال عمر بخ بخ يا أبا الحسن لقد أصبحت مولاي ومولى كل مولى فهذا تسليم ورضى وتحكيم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الرياسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى في قعقعة الرايات واشتباك ازدحام الخيول وفتح الأمصار وسقاهم كأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قليلا.


از خطبه‌هاى رسول گرامى اسلام (صلى الله عليه و آله) خطبه غدیر خم است که همه مسلمانان بر متن آن اتفاق دارند. رسول خدا فرمود: هر کس من مولا و سرپرست او هستم، علی مولا و سرپرست او است. عمر پس از اين فرمایش رسول خدا (صلى الله علیه و آله) به على (علیه السلام) اين گونه تبریک گفت: «تبریک، تبریک، اى ابو الحسن، تو اكنون مولا و رهبر من و هر مولاى دیگرى هستی.» اين سخن عمر حكایت از تسليم او در برابر فرمان پیامبر و امامت و رهبرى على (علیه السلام) و نشانه رضایتش از انتخاب على (علیه السلام) به رهبرى امت دارد؛ اما پس از گذشت آن روز‌ها، عمر تحت تأثير هواى نفس و علاقه به ریاست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلى تغيير داد و با لشکرکشى‌ها، برافراشتن پرچم‌ها و گشودن سرزمین‌هاى ديگر، راه امت را به اختلاف و بازگشت به دوران جاهلى هموار كرد و از مصادیق اين سخن شد: «فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قليلا». پس، آن [عهد] را پشت سر خود انداختند و در برابر آن، بهایى ناچیز به دست آوردند، و چه بد معامله‌‏اى كردند...


سر العالمين و كشف ما فی الدارين، تألیف غزالی، صفحه ۲۳



مجوعة رسائل الغزالی، سر العالمین، صفحه ۴۸۳



جایگاه غزالی نزد اهل سنت عمری:


ذهبی در مورد او می‌نويسد:


الغزالي الشيخ الإمام البحر حجة الإسلام أعجوبة الزمان زين الدين أبو حامد محمد بن محمد بن محمد بن أحمد الطوسي الشافعي الغزالي صاحب التصانيف والذكاء المفرط ... ثم بعد سنوات سار إلي وطنه لازما لسننه حافظا لوقته مكبا علي العلم.


غزالی استاد، امام و دریای علم، نشانه اسلام، اعجوبه زمان، صاحب کتاب‌ها و انسانی با هوش فراوان و زیرک بود. پس از سال‌ها به زادگاهش بازگشت و به استفاده از وقت، فرصت و علم و دانش روزگار را سپری کرد.


سیر اعلام النبلاء، تألیف ذهبی، جلد ۱۹، صفحه ۳۲۲


و در جای دیگر از همین کتاب پس از ذکر حديث نبوی او را یکی از احیاگران دین می‌داند و می‌نویسد:


وقال الحاكم سمعت حسان بن محمد يقول كنا في مجلس ابن سريج سنة ثلاث وثلاث مئة فقام إليه شيخ من أهل العلم فقال أبشر أيها القاضي فإن الله يبعث علي رأس كل مئة سنة من يجدد يعني للأمة أمر دينها وإن الله تعالي بعث علي رأس المئة عمر بن عبدالعزيز وبعث علي رأس المئتين محمد بن إدريس الشافعي ...

قلت وقد كان علي رأس الأربع مئة الشيخ أبو حامد الاسفراييني وعلي رأس الخمس مئة أبو حامد الغزالي وعلي رأس الست مئة الحافظ عبد الغني ...


حاکم می‌گوید: از حسان بن محمد شنیدم که می‌گفت: در سال ۳۰۳ هجری قمری در مجلس ابن سریج بودم، پیرمردی دانشمند بر خواست و گفت: بشارت ای قاضی ! خداوند در هر صد سال کسی را می‌فرستد که احیاگر دین است، عمر بن عبد العزیز اولین است و در صد سال دوم محمد بن ادريس شافعی است. من (ذهبی) می‌گویم در صد سال چهارم ابو حامد اسفرایینی است و در صد سال پنجم غزالی و در صد سال ششم حافظ عبد الغنی است، و...


سیر اعلام النبلاء، تألیف ذهبی، جلد ۱۳، صفحه ۲۰۲


  • ۰ نظر
  • ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۵
  • خادم المهدی


توسل عالم اهل سنت عمری به امام ابی جعفر باقر علیه السلام


ابن فرحون مالکی از علمای اهل سنت عمری و قاضی شهر مدینه در قرن هشتم هجری قمری، پس از آنکه توسل به ائمه بقیع علیهم السلام را برای رفع حاجات توصیه می‌کند، درباره توسل به امام محمد باقر علیه السلام می‌نویسد:


السلام عليك يا سيدي أبا جعفر الباقر، والسلام عليك يا ذا الشرف الأصيل والفضل الجليل، السلام عليك يا ابن زين العابدين السلام عليك يا فخر العلماء العاملين، السلام عليك ورحمة الله وبركاته.


سلام بر تو ای سید و آقای من، سلام بر تو ای صاحب شرف اصیل  و فضل جلیل، سلام بر تو ای فرزند زین العابدین (علیه السلام)، سلام بر تو ای فخر علمای اهل عمل. درود و رحمت و برکات خدا بر شما باد.


ارشاد السالک الی افعال المناسک، تألیف ابن فرحون مالکی، جلد ۱، صفحه ۵۸۷



آیا اهل سقیفه این عالم خود را هم به خاطر توسل به اهل بیت مشرک می‌دانند؟!

  • ۰ نظر
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۹
  • خادم المهدی


اعتراف ابن حجر مکی به مناقب امام باقر علیه السلام


ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:


ابو جعفر محمّدٌ الباقر سُمِّی بذالک مِنْ بَقَرَ الاَْرضَ ای شَقَّها وَ آثارَ مُخْبَئاتِها وَ مَکامِنها فلذالک هُوَ اَظْهَرَ مِنْ مُخْبَئاتِ کُنُوزِ المعارِف و حقائق الاحکام ما لایخفی الاّ علی مُنْطَمِسِ الْبَصیرة اَو فاسِدِ الطّویّة وَ مِنْ ثمّ قیل فیه هو باقِرُ العلم وَ جامعه و شاهِرُ علمِه وَ رافِعُهُ.


لقب باقر برای ابو جعفر محمد باقر برگرفته از شکافتن زمین و بیرون آوردن گنج‌های پنهان آن است، بدین جهت که او از گنج‌های پنهان معارف و حقایق احکام آن قدر آشکار ساخت که جز بر افراد بی‌بصیرت و دل‌های ناپاک پوشیده نیست و از این جاست که وی را شکافنده و جامع دانش و نشر دهنده و بر افرازنده علم خویش نامیده‌اند و برای او از استواری و ثبات در مراحل سلوک عرفانی منزلتی است که وصف کنندگان از بیان آن عاجزند و در زمینه این سلوک و معارف دارای کلمات فراوانی است که فرصت، مجال طرح آن را نمی‌دهد.


الصواعق المحرقة، تألیف ابن حجر مکی، جلت ۲، صفحه ۵۸۵-۵۸۶


  • ۰ نظر
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۹
  • خادم المهدی


ازدواج آسمانی حضرت زهرا سلام الله علیها


رسول خدا صلی الله علیه و آله پیرامون ازدواج آن حضرت فرمودند:


لولا أن أمیر المؤمنین (علیه السلام) تزوجها لما کان لها کفو على وجه الأرض إلى یوم القیامة ، آدم فمن من دونه.


اگر حضرت امیر المومنین علیه السلام نبود که با حضرت زهرا سلام الله علیها ازدواج کند، برای آن حضرت هیچ هم کفو و هم شأنی از آدم به بعد برای او یافت نمی‌شد.


تعدادی از منابع شیعه:


أمالی شیخ صدوق، صفحه ۴۲۳



دلائل الامامة، تألیف طبری شیعی رضوان الله علیه، صفحه ٨٠



روضة الواعظین، تألیف ابن فتال نیشابوری رضوان الله علیه، جلد ۱، صفحه ۳۴۳



تعدادی منابع اهل سنت عمری:


مقتل الحسین، تألیف خوارزمی، جلد ۱، صفحه ۱۰۷



سمط النجوم العوالی فی انباء الاوائل و التوالی، تألیف عصامی شافعی مکی، جلد ۳، صفحه ۶۷



ینابیع المودة، تألیف قندوزی حنفی، جلد ۲، صفحه ۸۰







  • ۰ نظر
  • ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۲
  • خادم المهدی