دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است


انحصار فهم قرآن در علم امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل سنت عمری)


از جمله فضائل شاه ولایت امام المتقین، امیر المومنین علیه السلام علم بی‌کران آن حضرت می‌باشد، این مطلب هم در احادیث اهل بیت علیهم السلام و هم در کتب مخالفین به وضوح قابل رویت است، چنان چه حرالی یکی از علمای اهل سنت عمری اعتراف جالبی در این باب کرده است.


مناوی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:


قال الحرالی: قد علم الأولون والآخرون أن فهم کتاب الله منحصر إلى علم علی ومن جهل ذلک فقد ضل عن الباب الذی من ورائه یرفع الله عنه القلوب الحجاب حتى یتحقق الیقین الذی لا یتغیر بکشف الغطاء.


حرالی گفته است: اولین و آخرین دانسته‌اند که فهم قرآن منحصر در علم علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است، و هر کس نسبت به این موضوع جهل داشته باشد از بابی که خداوند از آن حجاب را از قلوب کنار می‌زند تا یقینی محقق شود که با کنار رفتن پرده‌ها تغییری در آن ایجاد نمی‌شود گمراه گشته است.


فیض القدیر، تالیف مناوی، جلد ۳، صفحه ۴۷، چاپ دار المعرفة



لینک ترجمه "الحَرالی أبو الحسن علی بن أحمد بن حسن التّجیبی الأندلسی" در سایت الشاملة

  • خادم المهدی


اعتراف حسن بن علی السقاف از علمای اهل سنت عمری به نزول آیه‌ی تطهیر در شأن اهل کساء علیهم السلام


حسن بن علی السقاف، از علمای معاصر اهل سنت عمری معترف است که آیه‌ی تطهیر در شأن اهل بیت که همان اهل کساء هستند نازل شده است و می‌نویسد:


وأهل البیت هم سیدنا علی والسیدة فاطمة وسیدنا الحسن وسیدنا الحسین (علیهم السلام) وذریتهم من بعدهم ومن تناسل منهم للحدیث الصحیح الذی نص النبی (صلى الله علیه وآله وسلم) فیه على ذلک؛ ففی الحدیث الصحیح : نزلت هذه الآیة على النبی (صلى الله علیه وآله وسلم): «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً» فی بیت أم سلمة فدعا النبی (صلى الله علیه وآله وسلم) فاطمة وحسنا وحسینا فجللهم بکساء وعلی خلف ظهره فجلله بکساء ثم قال: اللهم هؤلاء أهل بیتی فأذهب عنهــم الرجس وطهــرهم تطهیرا قالت أم سلمة: وأنا معهم یا نبی الله؟ قال: أنت على مکانک، وأنت إلى خیر.


و اهل بیت، سرور ما علی و سیده فاطمه و سرور ما حسن و سرور ما حسین (علیهم السلام) و ذریه‌ی آنان بعد از ایشان هستند و کسانی که بعد از آنان از نسلشان هستند به دلیل حدیث صحیحی که از پیامبر در این مورد آمده است. در حدیث صحیح است که: این آیه در خانه‌ی ام سلمه بر پیامبر نازل شد: «بی‌گمان، خدا اراده کرده است تا ناپاکی را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند» و پیامبر فاطمه و حسن و حسین را فراخواند و آن‌ها را با کساء پوشاند و علی پشت پیامبر بود و پیامبر او را با کساء پوشاند و سپس گفت: خدایا، اینان اهل بیت من هستند پس رجس و پلیدی را از آنان محو کن و آنان را پاک گردان. ام سلمه گفت: ای پیامبر خدا آیا من هم با آنان هستم؟ پیامبر گفت: تو در جایگاه خودت هستی و بر راه خیر هستی.


صحیح شرح العقیدة الطحاویة، تألیف حسن بن علی السقاف، صفحه ۶۵۷-۶۵۸، چاپ دار الامام الرواس


  • خادم المهدی


نام‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (به روایت اهل سنت عمری)


محمد عبد الله عقیل زاده از علمای معاصر اهل سنت عمری می‌نویسد:


او غیر از نام فاطمه به نام ها و لقب‌های دیگری مانند: زهراء، بتول، صدیقه، مبارکه، طاهره، راضیه، مرضیه، محدثه، ام النبی، و ام ابیها معروف است که همه این نام‌ها و القاب دلیلی بر اخلاق پسندیده، و مقام عالی او هستند.

او به «زهرا» معروف بود (زهرا به معنی روشنی است و به کسی گفته می‌شود که رنگ سفید و چهره درخشانی داشته باشد.) چون وقتی به نماز می‌ایستاد همانند ماه می‌درخشید.

و او را «بتول» نامیده‌اند، که به معنای پاکدامن و تارک دنیا است.چون خداوند او را در پاکدامنی و بزرگواری غیر از زنان دیگر گردانیده بود و کسی همانند او در رو گردانیدن از دنیا و عبادت خدا وجود نداشت.

«صدیقه» به معنای بسیار راستگو؛ آنکه گفتار و رفتارش یکسان و همیشه نیکوکار باشد.

«مبارکه» به معنای صاحب خیر و با برکت.

«طاهره» به معنای با عفت و پاکیزه از هر صفت ناپسند.

«راضیه» به معنای خشنود از زندگی و کار خود در دنیا و راضی از ثواب و مقام خود در آخرت.

«مرضیه» به معنای شخص مورد رضایت خداوند متعال.

«محدثه» به معنای روایت کننده و خبر دهنده و کسی که به آسانی سخن پرمعنا می‌گوید.

«ام النبی و ام ابیها» به معنای مادر پدرش است. در حدیثی صحیح از رسول الله، صلی الله علیه و [آله] و سلم، روایت شده که فاطمه را به این کنیه یاد می‌کرد و در سبب نامیده شدن حضرت فاطمه به ام ابیها نقل شده که چون رسول الله بر فاطمه بنت اسد، زن عمویش، ابو طالب و مادر حضرت علی، رضی الله عنه، دل نهاده بودند، چون برای حضرت مانند یک مادر زحمت کشیده بود، به همین خاطر بعد از وفاتش بسیار ناراحت و غمگین شدند؛ اما وجود دختر خود فاطمه را وجود فاطمه بنت اسد، رضی الله عنهما، می‌دانست؛ همانطور که شخص بر پسر خود، نام پدر و پدربزرگ خود را می‌گذارد و بعدها از روی محبت می‌گوید: این پدر یا پدربزرگم است.

«والله سبحانه و تعالی اعلم و احکم»


زندگی نامه حضرت فاطمة الزهرا رضی الله تعالی عنها، تالیف محمد عبد الله عقیل زاده، صفحه ۲۴-۲۵


  • خادم المهدی


تحریف فضیلتی از فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن کثیر دمشقی


محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است: 


حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.


رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: از مردان افراد زیادی به کمال رسیدند، ولی از زنان جز مریم و آسیه زن فرعون و خدیجه بنت خویلد و فاطمه دختر محمد (علیهم السلام) به کمال نرسیدند. 


جامع البیان فی تفسیر القرآن، تالیف طبری، جلد ۵، صفحه ۳۹۵، چاپ دار هجر



ابن کثیر دمشقی از علمای بزرگ اهل سنت عمری برای اینکه فضائل اهل بیت را حذف و تحریف کند در تفسیر خود دقیقا همین روایت را با همین سند نقل می‌کند و نام حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله علیهما را از روایت حذف می‌کند.


تفسیر القرآن العظیم، تالیف ابن کثیر دمشقی، جلد ۲، صفحه ۴۱، چاپ دار الطیبة



حذف نام آن دو حضرت از روایت جز خباثت و ناصبی‌گری و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟!


  • خادم المهدی


علامت عمر


ابن خلکان از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:


وذكر أبو الفتح ابن جني النحوي - المقدم ذكره - في بعض مجاميعه أن الشريف الرضي المذكور أحضر إلى ابن السيرافي النحوي وهو طفل جدا لم يبلغ عمره عشر سنين فلقنه النحو، وقعد معه يوما في حلقته ، فذاكره بشيء من الإعراب على عادة التعليم، فقال له: إذا قلنارأيت عمر فما علامة النصب في عمر فقال له الرضي: بغض علي؛ فعجب السيرافي والحاضرون من حدة خاطره.


شریف رضی (رحمه الله) را در حالی که کودکی بیش نبود و کمتر از ۱۰ سال سن داشت، جهت یادگیری نحو و ادبیات عرب نزد ابن سیرافی یکی از معروف ترین عالمان نحو و ادبیات عرب بردند. روزی استاد در جلسه درس و در حضور دانش آموزان و طبق معمول سوالاتی درباره ادبیات عرب مطرح نمود و از شاگردانش پرسید: هنگامی که می‌گوییم : «رأيت عمر» علامت نصب عمر چیست؟ شریف رضی در پاسخ استادش گفت: بغض و دشمنی حضرت علی (علیه السلام). ابن سیرافی و همه حاضران از تیزهوشی شریف رضی تعجب کردند.


وفیات الاعیان، تالیف ابن خلکان، جلد ۴، صفحه ۴۱۶، چاپ دار صادر


  • خادم المهدی