دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

دفاع از تشیع

دفاع از مکتب تشیع و رسواسازی دشمنان اهل بیت تنها از کتب اهل سنت

آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۷، ۱۹:۰۰ - Siamak Bagheri
    :)

۱۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است


رد افسانه‌ی ازدواج دختر حضرت فاطمه سلام الله علیها و عمر بن خطاب!!!


برخی از عالمان اهل سنت عمری اعتراف کرده‌اند که ام کلثومی که با عمر بن خطاب ازدواج کرده، دختر ابو بکر بوده نه حضرت ام کلثوم دختر امیر المومنین علیه السلام.


محی الدین نووی از علمای بزرگ عمریه و مهم‌ترین شارح صحیح مسلم در "تهذیب الاسماء و اللغات" می‌نویسد:


أختا عائشة: اللتان أرادهما أبو بکر الصدیق، رضى الله عنه، بقوله لعائشة: إنما هما أخواک وأختاک، قالت: هذان أخواى، فمن أختاى؟ فقال: ذو بطن بنت خارجة، فإنى أظنها جاریة. ذکر هذه القصة فى باب الهبة من المهذب، وقد تقدم بیانهما فى أسماء الرجال فى النوع الرابع فى الأخوة، وهاتان الأختان هما أسماء بنت أبى بکر، وأم کلثوم، وهى التى کانت حملاً، وقد تقدم هناک إیضاح القصة، وأم کلثوم هذه تزوجها عمر بن الخطاب.


دو خواهر عایشه، همان دو نفرى که مقصود ابو بکر صدیق (زندیق) از سخنانش به عائشه بودند، که به او گفت: دو برادرت و دو خواهرت (از من ارث مى‌برند) عایشه گفت: این دو نفر برادران من هستند، اما دو خواهر من چه کسانى هستند (من که یک خواهر بیشتر ندارم) در پاسخ گفت: آن کسى که در شکم دختر خارجه است، من گمان دارم که او نیز دختر است، این ماجرا را در باب هبة کتاب مهذب آورده است، و سخن در مورد آن دو در اسماء الرجال در باب چهارم در خواهران گذشت. این دو خواهر، اسماء دختر ابو بکر و ام کلثوم دختر ابو بکر هستند، و او است که در شکم مادرش بود، و در آنجا توضیح ماجرا گذشت، و همین ام کلثوم است که عمر با او ازدواج کرده است.


تهذیب الاسماء و اللغات، تالیف نووی، جلد ۲، صفحه ۳۶۹، چاپ دار الکتب العلمیة



بنا بر اعتراف نووی شافعی آن ام کلثومی که با عمر بن الخطاب ازدواج کرده، دختر ابو بکر بوده است، نه دختر امیر المومنین علیه السلام

  • خادم المهدی


امام حسن علیه السلام ابو بکر را از منبر پایین می‌کشد ! (به روایت اهل سنت عمری)


بلاذری عالم و مورخ بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:


وحدثني عبد الله بن صالح عن حماد بن سلمة عن هشام بن عروة عن عروة قال: خطب أبو بكر يوماً فجاء الحسن فقال: انزل عن منبر أبي.


عروة نقل کرده است که روزی ابو بکر خطبه می‌خواند. امام حسن (علیه السلام) آمد و گفت: از منبر پدر من بیا پایین !


انساب الاشراف، تالیف بلاذری، جلد ۳، صفحه ۲۷۸، چاپ دار الفکر



نتیجه اینکه اهل بیت رای به عدم مشروعیت ابو بکر و عمر داشته‌اند. همان‌هایی كه سرور جوانان بهشتند. ای پیروان ابو بکر و عمر، با اين احادیث خودتان چکار می‌کنيد؟؟؟

  • خادم المهدی


اعتراف ابن عساکر دمشقی، امام اهل سنت عمری و شیخ شافعیان پیرامون نزول آیه‌ی تطهیر مختص پنج تن اهل کساء


ابن عساکر دمشقی، عالم بزرگ اهل سنت عمری پس از نقل یک حدیث پیرامون شأن نزول آیه‌ی تطهیر در حق پنج تن اهل کساء و تصریح صحیح بودن این حدیث، بر این امر تصریح و اعتراف می‌کند که آیه‌ی تطهیر فقط در شأن پیامبر، امیر المومنین، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین صلوات الله علیهم نازل شده است:


أَخْبَرَنَا الشَّيْخُ الْإِمَامُ الزَّاهِدُ صَدْرُ الدِّينِ شَيْخُ الشِّيُوخِ أَبُو الْقَاسِم عبد الرحيم بْنُ إِسْمَاعِيلَ بْنِ أَبِي سَعْدٍ الصُّوفِيُّ وَالشَّيْخُ الْإِمَامُ أَبُو أَحْمَدَ عَبْدُ الْوَهَّابِ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْأَمِينِ قَالَا أَنَا أَبُو الْقَاسِمِ هِبَةُ (اللَّهِ) بْنُ الْحُصَيْنِ أَنَا أَبُو طَالِبِ مُحَمَّدُ بن مُحَمَّد غَيْلَانَ أَنَا أَبُو بَكْرِ مُحَمَّدُ بن عبد الله بن إِبْرَاهِيم (٤٨ ب) الشَّافِعِيُّ نَا إِسْحَاقُ بْنُ مَيْمُونٍ الْحَرْبِيُّ نَا أَبُو غَسَّانَ نَا فُضَيْل عَن عط عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ فِي بَيْتِي {إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا} قلت يارسول اللَّهِ أَلَسْتُ مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ قَالَ إِنَّكِ إِلَى خَيْرٍ إِنَّكِ مِنْ أَزْوَاجِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَتْ وَأَهْلُ الْبَيْتِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعَلِيٌّ وَفَاطِمَةُ وَالْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ أَجْمَعِينَ

هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ

وَقَوْلُهَا وَأَهْلُ الْبَيْتِ هَؤُلَاءِ الَّذِينَ ذَكَرْتُهُمْ إِشَارَةً إِلَى الَّذِينَ وَجِدُوا فِي الْبَيْتِ فِي تِلْكَ الْحَالَةِ وَإِلَّا فَآلُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِم كلهم أهل الْبَيْت وَالْآيَةُ نَزَلَتْ خَاصَّةً فِي هَؤُلَاءِ الْمَذْكُورِينَ وَاللَّهُ أَعْلَمُ .


ام سلمه (رضوان الله علیها) گفت: آیه‌ی «خداوند اراده فرموده است که هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت برطرف کند و شما را پاک و مطهر گرداند» (بخشی از آیه‌ی ۳۳ سوره احزاب معروف به آیه‌ی تطهیر) در خانه‌ی من نازل شد. گفتم ای رسول خدا، آیا من هم شامل اهل بیت هستم؟ فرمودند: خیر، اما تو همسر خوبی در بین همسران من هستی. سپس ام سلمه فرمود: اهل بیت در این آیه، پیامبر، علی، فاطمه، حسن و حسین (صلوات الله علیهم) هستند.

ابن عساکر در ادامه می‌گوید: این حدیث صحیح است و قول او (ام سلمه) و اینکه اهل بیت کسانی هستند که آن‌ها را نام برده است {پیامبر، علی بن ابی طالب، فاطمه، حسن و حسین صلوات الله علیهم اجمعین} اشاره به کسانی دارد که در آن حالت در خانه‌ی ام سلمه (رضوان الله علیها) بوده‌اند وگرنه آل پیامبر (صلی الله علیه و آله) همه‌ی اهل بیت او را شامل می‌شوند و این آیه (آیه‌ی تطهیر) فقط در شأن افرادی که نام برده شده‌اند نازل شده است و خدا عالم‌تر است.


الاربعین فی مناقب امهات المؤمنین، تالیف ابن عساکر دمشقی، صفحه ۱۰۵-۱۰۶، چاپ دار الفکر





جایگاه و مقام و منزلت ابن عساکر دمشقی نزد اهل سنت عمری:


زرکلی در مورد او می‌نویسد:


عبد الرحمن بن محمد بن الحسن، ابن منصور ابن عساکر الدمشقیّ: فقیه، کان شیخ الشافعیة فی وقته. له تصانیف فی الفقه والحدیث. منها کتاب الأربعین فی مناقب أمهات المؤمنین.


عبد الرحمن بن محمد بن الحسن، ابن منصور ابن عساکر الدمشقی، فقیه، در زمان خودش شیخ شافعی مذهب‌ها بود. تالیفاتی در فقه و حدیث دارد که از جمله‌ی آن‌ها کتاب "الاربعین فی مناقب امهات المومنین" است.


الاعلام، تالیف زرکلی، جلد ۳، صفحه ۳۲۸، چاپ دار العلم للملایین



ابن کثیر دمشقی در مورد او می‌نویسد:


مفتی المسلمین، فخر الدین أبو منصور ابن عساکر الدمشقی الشافعی، شیخ المذهب فی زمانه.


مفتی مسلمانان، فخر الدین ابو منصور ابن عساکر دمشقی شافعی، شیخ مذهب در زمان خودش.


طبقات الفقهاء الشافعیین، تالیف ابن کثیر دمشقی، صفحه ۷۹۴، چاپ مکتبة الثقافة الدینیة



ذهبی در مورد او می‌نویسد:


الشَّیْخُ، الإِمَامُ، العَالِمُ، القُدْوَةُ، المُفْتِی، شَیْخُ الشَّافِعِیَّةِ، فَخْرُ الدِّیْنِ، أَبُو مَنْصُوْرٍ عَبْدُ الرَّحْمَانِ بنُ مُحَمَّدِ بنِ الحَسَنِ بنِ هِبَةِ اللهِ بنِ عَبْدِ اللهِ الدِّمَشْقِیُّ، الشَّافِعِیُّ.


شیخ، امام، عالم، اسوه و الگو، شیخ شافعی مذهبان، فخر الدین ابو منصور عبد الرحمن بن محمد بن الحسن بن هبة الله بن عبد الله الدمشقی شافعی.


سیر اعلام النبلاء، جلد ۲۲،صفحه ۱۸۷، چاپ مؤسسة الرسالة

  • خادم المهدی


نسب ابو بکر به اعتراف اهل سنت عمری


طبق روایتی که علی بن ابو بکر هیثمی دانشمند پرآوازه نزد اهل سنت عمری در مجمع الزوائد و منبع الفوائد در مورد نسب پدر و مادر ابو بکر آورده است و وی سند آن را تایید کرده و صحیح می‌داند مادر ابو بكر دختر عموی او بود؛ يعنی پدر ابو بكر با دختر برادرش ازدواج كرد و ابوبكر نتيجه چنین ازدواجی است:


عن عروة بن الزبیر، قال: ابوابکر الصدیق اسمه عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرة بن لؤی، شهد بدرا مع رسول الله صلی الله علیه و سلم، و ام ابی بکر، ام الخیر سلمی بنت صخر بن عامر بن عمرو بنبن کعب بن سعد بن تیم بن مرة بن لؤی بن غالب بن فهر بن مالک.


مجمع الزوائد و منبع الفوائد، تالیف علی بن ابو بکر هیثمی، جلد ۹، صفحه ۴۰، چاپ منشورات دار الکتاب العربی



  • خادم المهدی


وقتی خدای اهل سنت عمری نزول می‌کند !!!


بخاری از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل سنت عمری در کتاب خود که از نظر اهل سنت صحیح‌ترین کتاب پس از قرآن است، روایت کرده است:


۱۱۴۵- حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ، عَنْ مَالِكٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، وَأَبِي عَبْدِ اللَّهِ الأَغَرِّ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: يَنْزِلُ رَبُّنَا تَبَارَكَ وَتَعَالَى كُلَّ لَيْلَةٍ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا حِينَ يَبْقَى ثُلُثُ اللَّيْلِ الآخِرُ يَقُولُ: مَنْ يَدْعُونِي، فَأَسْتَجِيبَ لَهُ مَنْ يَسْأَلُنِي فَأُعْطِيَهُ، مَنْ يَسْتَغْفِرُنِي فَأَغْفِرَ لَهُ .


ابو هریره روایت کرده است که پیامبر گفت: «پرودگار ما هر شب، یک سوم به آخر شب مانده، به آسمان دنیا می‌آید و می‌گويد: كیست مرا بخواند تا او را اجابت كنم؟ كيست كه از من بخواهد تا به او عطا كنم؟ كیست که از من آمرزش بطلبد تا او را بیامرزم»


صحیح البخاری، صفحه ۳۸۴-۳۸۵، حدیث ۱۰۹۴، چاپ دار ابن کثیر



۱- گویا ابو هریره و بخاری نمی‌دانستند كه زمین كروی است و همیشه قسمتی از زمین، ثلث آخر شب است، پس آيا خداوند همیشه روی زمین است؟ پس چه زمانی (به قول علمای اهل سنت عمری) روی عرش خود می‌نشیند؟ 


۲- همچنین خداوند در قرآن می‌فرمايد «و کان الله بکل شيء محيطا» (نساء/۱۶) یعنی خداوند به همه چیز محیط است نه محاط، که دیده شود یا داخل چیزی باشد، یعنی خدا نیاز به مکان ندارد خداوند همه جا هست «هو معکم اينما کنتم» (حديد/۴)، به ديگر سخن اگر بگوئيم خداوند در آسمان يا در زمین است یعنی در جاهای دیگر نيست. حال آیا باز هم می‌توان گفت که همه‌ی احادیث صحیح بخاری صحیح هستند؟ آیا اين کتاب با تناقضاتی که با قرآن دارد باز هم پس از قرآن صحیح‌ترين کتاب است؟؟ 


۳- اگر خداوند در عرش باشد يا در زمين و يا در جای دیگر و محتاج به مکان باشد قبل از خلقت مکان و عرش کجا بوده و اگر نیاز به مکان ندارد که قرآن می‌گوید ندارد، گفتن اینکه خدا در فلان مکان است خلاف قرآن و عقل است.


  • خادم المهدی